peki işin özündeki nedir ? resminin çizilmemesi, heykelinin yapılmaması v.s.’nin; bir tür putlaştırma, saçmaca ikonlaştırma, bir bakıma maneviyatın somutlaştırılmasından uzak kalma arzusu değil midir ? peki yeşil bayraklar, arapça yazılara tapmak, bir dili bir dinin resmi dili yapmak, peygamber’in sakalını-terliğini saklamak ve daha bir dünya şeye neden bu kadar tepki verilmemektedir ? acaba bazıları kafalarına sardıkları bir bezle en kralından putlaştırdıkları inançlarıyla, aslında tam da istenmeyeni yapmıyorlar mı ? hatta ruhbanlaştırdıkları hacı-hoca efendiler şeyhler-şıhların idrarlarını içmeler, muzlarını öpmeler yok mu ? bizler ne yalan bir işin içindeyiz ? işin özündeki hiçbir şey dejenere edilmeden bırakılmamışken, adeta zamana meydan okurcasına 1400 yıl öncenin yaşayışı hala dayatılırken, bu yalandan çığırtı niye ? acaba islamın bu hali zaten bir karikatür değil mi ? muhammedianların aynı konfüçyüsçüler gibi onu kendilerince bir şekle soktugu aşikardır. o karikatürü muhammedianların kendileri çizmektedir. ikonların, ruhbanların olmadığı metafiziksel bir felsefenin bu hali hiç de yazılanlara benzemiyor! genel olarak bağnaz insanların inançlarını daha somut gördüğü ve yaşadığı kabul edilmektedir. ancak bu, akıl ve mantıktan uzak bir iştir. çünkü aynı katagoride değerlendirilebilecek eylemler arasından birini şeytani diğer birini ise mucizevi bulabilmektedirler. bir medeniyetler savaşı olacaksa bunun sonucu da zaten bellidir. o zaman bizi bu çağ dışı delilerin deliliklerinden ve bu şımarık, histerik toplumların saçmalıklarından uzak tutacak tek şey aklımız oluyor. neyin gazıyla nereye gittiği bilinmeyen bu dalgalanmaların altında akılsızlıktan başka bir şey göremiyorum. şahsen o karikatürlerde rahatsızlık verici bişe görmedim. batının yahudi soykırımı ya da ermeni meselesi gibi konularda takındıkları tavırları islam için de sergileyeceklerini sanmak saflık olur. burada batının ikiyüzlülük yaptığını düşünebiliriz. ancak bu da göreceli bir durumdur. yani yahudilerin veya ermenilerin de bir halk oldugunu düşününce; aslında ırkçılığa karşı bir tavırları oldugunu söyleyebiliriz. zira kendi dinleri (ya da eski dinleri) için de çok hoşgörülü olduklarını biliyoruz. genel olarak dogmalara karşı bir hassasiyet segilemedikleri ortada iken bunu islam için beklemek saflık olur. sonuçta ortada gaza gelincek bişe yok! bizler de bir anda milyonlarca ineği kesip yiyoruz ve hindistandaki yüz milyonlarca insanı çileden çıkarıyoruz. islamla alakası olmayan bir adama, neden muhammed’in karikatürünü yapamayacağını açıklayamazsınız.

Reklamlar